Rozwój każdej firmy to trudny biznes. Masz rękę w każdej doniczce, jednocześnie nosząc każdą czapkę. Martwisz się o strategie marketingowe, tworzenie produktów i plany rozwoju – wszystko tego samego dnia.
Przy tak wielu bieżących zadaniach może być zbyt łatwo pozwolić, by coś takiego, jak obecność cyfrowa zniknęło na bok. Byłby to jednak poważny błąd.
Badania na temat tego, co dokładnie ludzie chcąc kupić z konkretnej strony internetowej to codzienność, a wyniki były bardzo dokładne. Zapewniając konsumentom poczucie bezpieczeństwa, wygody podczas odwiedzania miejsca docelowego w Internecie, masz znacznie większą szansę nie tylko zachęcania ich do dokonania zakupu, ale także przekonania ich do zostania długoletnimi użytkownikami.
Silny projekt strony internetowej jest najważniejszy w tworzeniu tej wiarygodności. Przedstawiając miejsce, które jest proste i łatwe w nawigacji, użytkownicy będą mieli więcej pozytywnych wrażeń w całej witrynie, zwiększając prawdopodobieństwo zakupu.
Tak więc, chociaż przejrzystość firmy, świetne referencje i solidny produkt są oczywistymi sposobami na zdobycie znajomości wśród potencjalnych klientów, tworzenie stron internetowych wyraźnie zajmuje szczególnie wysokie miejsce przy określaniu, czy marka wydaje się godna zaufania, czy nie.
Aby wyróżnić się z tłumu, istnieje kilka sprawdzonych elementów, które przekształcą odwiedzających Twoją witrynę w lojalnych klientów. Nie martw się, nie powiem czegoś oczywistego, jak „responsywne projekty” – takie elementy są pewne.
Oto pięć najlepszych trendów w projektowaniu stron internetowych i UX, które szybko rozwiną Twój biznes.
- Strona docelowa wideo
Włączanie wideo do projektu witryny nie jest żadnym problemem. Aż 78 procent internautów ogląda filmy online co tydzień.
Możesz skierować te filmy wideo do bezpośredniego użytkownika lub do całego grona Twoich odbiorców. Możesz także stworzyć film wideo, który nie będzie bezpośrednio o produkcie, ale będzie zaprojektowany w taki sposób, aby od razu po wejściu na stronę użytkownik go zobaczył i się zainteresował resztą treści. Każde z tych podejść może dostarczyć informacji lub wzmocnić tożsamość marki – ale zarówno poprawi UX, jak i wrażenia użytkowników na temat Twojej firmy jako całości.
- Przewijanie Paralaksy
Choć cyfrowe doświadczenia bez wątpienia poprawiły wiele aspektów naszego codziennego życia, miało to jeden negatywny wpływ: ludzie są leniwi. Tak leniwie, że kliknięcie przycisku jest często zbyt dalekie od możliwości.
Wprowadź przewijanie paralaksy.
Ten nierównomierny efekt przewijania zwalczył ogólne lenistwo konsumentów, pozostając jednocześnie wciągającym i atrakcyjnym wizualnie. Za pomocą prostego przesunięcia palcem (a la Facebook) użytkownicy z łatwością zobaczą twoje informacje, gdy wejdą na stronę.
- Typografia niestandardowa
Każda witryna potrzebuje tekstu, ale dawno minęły czasy nudnych czcionek Times New Roman, Arial lub innych podstawowych czcionek. Zamiast tego przenieś swój przekaz na wyższy poziom dzięki unikalnej typografii, która obejmuje tożsamość marki, jednocześnie komunikując się z użytkownikami.
Ta unikalna typografia może przybierać różne kształty (dosłownie) lub znajdować się w różnych obszarach projektu. Niektóre marki mogą zdecydować się na wykorzystanie tego w projekcie logo, podczas gdy inne firmy będą spotykać niestandardową czcionką w całym projekcie, aby zwrócić uwagę na ważne treści, takie jak wezwanie do zapisania się do newslettera. Ostatecznie wybór sposobu i miejsca wykorzystania tego trendu należy do Ciebie.
- Sztuczna inteligencja
Pomimo gwałtownego wzrostu sprzedaży e-commerce w sklepach z cegłą i zaprawą, ludzie wciąż pragną połączeń, co jest prawdopodobnie jednym z powodów, dla których sztuczna inteligencja we wszystkich jej postaciach jest tak popularna.
Sztuczna inteligencja w tworzeniu stron internetowych może przybierać różne kształty, ale niektóre popularne przykłady obejmują uczenie maszynowe, personalizację i chaty. Uczenie maszynowe i personalizacja są w pewnym stopniu wycinane z tego samego materiału i dodają uczniom poczucia „bycia wyjątkowym” wśród użytkowników, co z kolei sprzyja lojalności wobec marki.
Chaty znacznie bardziej wpływają na wrażenia użytkownika. Chociaż stanowią one element angażujący, największą zaletą chatów do projektu witryny jest obsługa klienta. Użytkownicy mogą zadawać pytania i otrzymywać odpowiedzi w czasie rzeczywistym – co jest łatwe do wizualizacji – i szybko uzyskiwać informacje.
Dzięki tym i wielu innym trendom uda Ci się dotrzeć do większego grona klientów jak i zareklamować swoją stronę internetową i zastąpić „przestarzałe” wizualnie projekty z przed kilku lat. W tak szybko rozwijającej się dziedzinie nie można pozwolić sobie na chwilę stagnacji.