Twoja witryna jest zawsze aktywnym marketingiem cyfrowym i sprzedawcą. Badania pokazują, że około 60% procesu sprzedaży kończy się, zanim potencjalny klient połączy się z zespołem sprzedaży. Dlaczego? Ponieważ potencjalni klienci szukają informacji w Internecie. Chcą samokierować swój proces edukacji. To sprawia, że dobrze zaprojektowana, edukacyjna strona internetowa jest koniecznością.
Niezależnie od tego, czy planujesz odświeżyć, czy przerobić całą witrynę, te najlepsze praktyki w zakresie przeprojektowywania witryn pomogą upewnić Cię, że projekt przeprojektowania witryny Twojej firmy przebiegnie sprawnie i wygeneruje potrzebne rezultaty.
- Przeanalizuj swoją bieżącą witrynę
Remont całego serwisu może być znacznie większym projektem niż potrzebujesz. Aby wiedzieć, czego potrzebujesz, zaproś użytkowników do przetestowania Twojej obecnej strony internetowej, aby zdecydować, czy potrzebne jest pełne przeprojektowanie, czy też musisz tylko ulepszyć projekt, treść lub inną zawartość. A jeśli wyniki testów wykażą, że potrzebujesz pełnego przeprojektowania, użyj tych danych jako punktu odniesienia do przetestowania nowego projektu.
Przykładem skutecznego testu użytkownika może być prosty test. Wyświetlasz użytkownikom swoją witrynę przez 10 sekund, a następnie prosisz o odpowiedz na kilka pytań:
– Jaka jest nazwa firmy?
– Gdzie znajdziesz informacje o cenach?
– Jaka usługa lub produkt zapewnia strona?
– Czy uważasz, że ta strona jest godna zaufania?
Odpowiedzi pokażą Ci, czy masz silną markę i czy Twoja witryna zawiera unikalną ofertę wartości oraz jak łatwa jest nawigacja.
- Utwórz nowy plan treści
Wraz z przeprojektowaniem witryny będziesz chciał ponownie przejrzeć treść. Utwórz plan, który opowiada o aktualnej ofercie Twojej firmy i jak pomagasz klientom. Następnie zaplanuj kamienie milowe, aby mieć czas na przejrzenie i poprawienie treści przed przekazaniem ich programistom. Ważne jest, aby wszyscy w zespole byli po tej samej stronie. Opóźnienie terminu może opóźnić uruchomienie witryny o kilka dni lub tygodni.
Jeśli Twój plan wymaga przeprojektowania witryny wraz z treściami, zalecamy zakończenie pisania treści przed rozpoczęciem przeprojektowania wizualnego. Chcesz, aby przeprojektowanie witryny uzupełniało Twoje treści i wyświetlało je w najbardziej wydajny sposób. Ta sekwencja pomoże programistom wiedzieć, jak układać strony w systemie zarządzania treścią.
- Komunikuj się wcześnie i często
Nawiąż skuteczną komunikację między interesariuszami, programistami i projektantami jak najwcześniej w swoim przeprojektowaniu. Możesz uniknąć nie potrzebnej pracy zbierając na początku pomysły od wszystkich zainteresowanych.
Na przykład przyprowadź projektanta wcześniej, niż uważasz, że jest to konieczne, aby mógł zobaczyć Twój proces. Ich punkt widzenia ma kluczowe znaczenie dla zrozumienia, w jaki sposób każdy krok w Twoim planie wpływa pozytywnie lub negatywnie na przeprojektowanie. Twój projektant może również pomóc Ci zdecydować, ile części witryny można zmienić.
Podstawowym celem powinno być zbudowanie strony internetowej zapewniającej najlepszą obsługę. Polegaj na wszystkich zaangażowanych od samego początku, aby uzyskać najlepsze pomysły z różnych perspektyw. Bardziej zróżnicowane perspektywy oznaczają znacznie lepszą stronę internetową.
- Kontroluj projekt
Każdy projekt ma problem, a każdy projekt trwający dłużej niż miesiąc nie obejdzie się bez nie oczekiwanych problemów. Weź pod uwagę dostępność zespołu i wpływ choroby i wakacji na twoją oś czasu. Ponadto wyzwania techniczne i zmiany biznesowe wpłyną na terminy realizacji projektu.
Zarządzaj tymi zakłóceniami, rozwiązując problemy i znajdując sposób na ich obejście. Jeśli ustanowiłeś skuteczną komunikację ze wszystkimi interesariuszami i członkami zespołu, możesz polegać na ich wkładzie, aby stworzyć alternatywny plan lub wyeliminować wyzwania całkowicie związane z pierwotnym planem.
- Własny projekt
Przeprojektowanie strony internetowej nie jest pobocznym projektem, nad którym można popracować. Powinno to być priorytetem dla wszystkich zaangażowanych. Jako właściciel projektu, gdy traktujesz go jako najwyższy priorytet, Twój zespół będzie miał mniej problemów i znacznie płynniejszy proces.
Zastanów się nad celem swojej witryny: najlepszym sprzedawcą Twojej firmy. Nie myśl, że pierwsze wrażenia się nie liczą, ponieważ odwiedzający są kapryśni. Chcesz, aby pierwsze wrażenie, jakie ktoś ma w Twojej firmie, było doskonałe pod każdym względem.
Udane przeprojektowanie strony internetowej może zapewnić marketingowi potężny start na rok, jeśli zostanie odpowiednio zaplanowany i wykonany. Pamiętaj o tych najlepszych praktykach, utrzymuj otwartą komunikację ze wszystkimi zaangażowanymi stronami i nadaj priorytet projektowi. Pamiętaj też, że nowe funkcje witryny mogą wymagać poczekania do przyszłej iteracji. Strony internetowe powinny być stale aktualizowane, aby być na bieżąco z technologią i trendami. Bądź na tyle elastyczny, aby zaakceptować i wprowadzać zmiany.