Nie jest tajemnicą, że w dzisiejszych czasach im silniejsze i bardziej skoncentrowane są Twoje płatne kampanie, tym więcej generujesz kliknięć – co prowadzi do większego prawdopodobieństwa pozyskania nowych klientów. Właśnie dlatego Google Ads zyskuje coraz większą popularność wśród firm we wszystkich branżach.
Google Ads to płatna platforma reklamowa, która należy do kanału marketingowego znanego jako pay-per-click (PPC), w którym Ty (reklamodawca) płacisz za kliknięcie lub za wyświetlenie reklamy.
Google Ads to skuteczny sposób na przyciągnięcie do Twojej firmy wykwalifikowanego ruchu lub dobrze dopasowanych klientów, którzy szukają produktów i usług takich jak te, które oferujesz. Dzięki Google Ads możesz zwiększyć ruch w witrynie, otrzymywać więcej połączeń telefonicznych i zwiększać liczbę wizyt w sklepie. Google Ads pozwala tworzyć i udostępniać reklamy w odpowiednim czasie (zarówno na urządzenia mobilne, jak i stacjonarne) wśród docelowych odbiorców. Oznacza to, że Twoja firma pojawi się na stronie wyników wyszukiwania w momencie, gdy Twoi idealni klienci szukają produktów i usług takich jak Twoja za pośrednictwem wyszukiwarki Google lub Map Google. W ten sposób docierasz do odbiorców docelowych, aby natknęli się na Twoją reklamę. Uwaga: reklamy z platformy mogą obejmować także inne kanały, w tym YouTube, Blogi i sieć reklamową Google.
Z czasem Google Ads pomoże Ci także analizować i ulepszać te reklamy, aby docierać do większej liczby osób, dzięki czemu Twoja firma może osiągnąć wszystkie cele kampanii płatnej.
Ponadto bez względu na wielkość firmy i dostępne zasoby możesz dostosować reklamy do swojego budżetu. Narzędzie Google Ads daje Ci możliwość utrzymania się w ramach miesięcznego limitu, a nawet wstrzymania lub zatrzymania wydatków na reklamę w dowolnym momencie.
Czy Google Ads jest naprawdę skuteczny?
Aby odpowiedzieć na to pytanie, rozważmy kilka statystyk. Współczynnik klikalności w Google Ads wynosi prawie 8 procent. Reklamy displayowe generują 180 milionów wyświetleń każdego miesiąca. W przypadku użytkowników gotowych do zakupu, płatne reklamy w Google uzyskują 65% kliknięć. 43% klientów kupuje coś, co zobaczyli w reklamie YouTube. Tak, tak, Google Ads działa. Dzięki zoptymalizowanej kampanii reklamowej i przepływowi potencjalnych klientów możesz stworzyć kampanię marketingową przynoszącą duże zyski.
Dlaczego warto reklamować się w Google?
Google jest najczęściej używaną wyszukiwarką, odbierającą 3,5 miliarda zapytań dziennie. Nie wspominając, że platforma Google Ads istnieje już od prawie dwóch dekad, dzięki czemu zyskuje nieco starszeństwa w dziedzinie płatnych reklam. Google jest zasobem używanym przez ludzi na całym świecie do zadawania pytań, na które udzielono odpowiedzi za pomocą kombinacji płatnych reklam i bezpłatnych wyników.
Według Google reklamodawcy zarabiają 25 zł za każdy 4 zł wydane na Google Ads. Jest więc kilka powodów, dla których warto rozważyć reklamę w Google.
Potrzebujesz innego powodu? Twoi konkurenci używają Google. Tysiące firm korzysta z Google Ads w celu promowania swoich firm, co oznacza, że nawet jeśli organicznie pozycjonujesz wyszukiwane hasło, wyniki są przesuwane w dół strony pod konkurencję.
Jeśli używasz PPC do reklamowania swojego produktu lub usługi, Google Ads powinno być częścią Twojej płatnej strategii – nie ma możliwości obejścia tego (może z wyjątkiem reklam na Facebooku, ale to kolejny artykuł).
Powody, dla których Twoje reklamy Google nie działają
Jeśli próbujesz bezskutecznie reklamować się w Google, nie poddawaj się. Istnieje wiele powodów, dla których Twoje reklamy Google mogą być nieskuteczne. Omówmy kilka typowych powodów.
- Ogólne warunki słów kluczowych – Naprawdę musisz to zrobić, jeśli chodzi o słowa kluczowe, dlatego testowanie i poprawianie powinno być częścią Twojej strategii. Jeśli słowa kluczowe są zbyt szerokie, Google umieści Twoją reklamę przed niewłaściwą grupą odbiorców, co oznacza mniej kliknięć i wyższe wydatki na reklamę. Sprawdź, co działa (tj. Które słowa kluczowe generują kliknięcia) i dostosuj je, aby jak najlepiej dopasować reklamy do odbiorców docelowych. Najprawdopodobniej nie uda ci się dobrze wstrzelić za pierwszym razem, ale powinieneś dodawać, usuwać i modyfikować słowa kluczowe, dopóki tego nie zrobisz.
- Nieistotne reklamy – Jeśli reklama nie odpowiada celom wyszukiwarki, nie uzyskasz wystarczającej liczby kliknięć, aby uzasadnić swoje wydatki na reklamę. Nagłówek i tekst reklamy muszą być zgodne ze słowami kluczowymi, na które stawiasz. Jest to kombinacja, która przyniesie oczekiwane rezultaty i może być potrzebnych tylko kilka drobnych poprawek. Masz możliwość utworzenia wielu reklam na kampanię – użyj tej funkcji, aby podzielić test, które reklamy działają najlepiej. Lub jeszcze lepiej skorzystaj z funkcji elastycznych reklam w wyszukiwarce Google.
- Niski wynik jakości – Twój Wynik Jakości określa sposób, w jaki Google ustala pozycję reklamy. Im wyższa ranga, tym lepsze miejsca. Jeśli Twój wynik jakości jest niski, będziesz mieć mniej oglądających reklamę i mniejsze szanse na pozyskanie nowych klientów. Google poinformuje Cię o Wyniku Jakości, ale poprawa go zależy od Ciebie.
- Słaba strona docelowa – Twoje wysiłki nie powinny kończyć się na reklamie – wrażenia użytkownika po kliknięciu są równie ważne. Co widzi użytkownik po kliknięciu reklamy? Czy strona docelowa jest zoptymalizowana pod kątem mobilnym, co oznacza, że używa tych samych słów kluczowych? Czy strona rozwiązuje problem użytkownika lub odpowiada na jego pytanie? Użytkownik powinien doświadczyć płynnego przejścia.
Dodatkowe zasoby do optymalizacji reklam Google
Twój tekst reklamy i nagłówek to nie jedyny element, który przyczyni się do sukcesu płatnej kampanii. Nakłonienie użytkownika do kliknięcia to dopiero początek… powinien dotrzeć na stronę docelową zoptymalizowaną pod kątem mobilności, a następnie przejść do strony z podziękowaniami, która mówi mu, co dalej.
Jeśli chcesz, aby Twoje reklamy Google generowały duży potencjalnych klientów, sprawdź te dodatkowe zasoby i wykorzystaj je jako wytyczne podczas konfigurowania kampanii Google Ads.
Najważniejsze wskazówki dotyczące strony docelowej nauczą Cię, jak skonfigurować stronę docelową, która będzie najlepsza dla klienta, abyś nie marnował cennych kliknięć.
Zoptymalizowane strony z podziękowaniami pokazują, co zrobić z nowym potencjalnym klientem po przybyciu, jak utrzymać go w witrynie i jak utrzymać ich uwagę.
Wskazówki na temat mobilnych reklam Google pokazują najważniejsze różnice między reklamami na komputery stacjonarne i mobilne oraz sposoby ich optymalizacji.
Optymalizacja kosztów Google Ads pokaże, w jaki sposób, maksymalizujemy nasze wydatki na Google Ads, aby uzyskać najlepszy zwrot z inwestycji.
Rozpocznij kampanię
Biorąc pod uwagę jego zasięg i autorytet, Google Ads powinien być częścią Twojej płatnej strategii. Skorzystaj ze wskazówek, które omówiliśmy, aby rozpocząć, i pamiętaj o dopracowywaniu i iteracji podczas pracy. Nie ma czegoś takiego, jak kampania Google Ads, która nie działałaby – są tylko te, które wymagają nieco więcej pracy. Korzystając ze strategii i informacji podanych powyżej, masz wszystko, czego potrzebujesz, aby utworzyć udaną kampanię reklamową Google, która generuje kliknięcia i odwiedziny potencjalnych klientów.