Wybór dobrego schematu kolorów dla swojej witryny może być przerażający – zwłaszcza jeśli nie masz pewności co do swoich zdolności koordynacji kolorów lub uważasz, że nie jesteś wykwalifikowanym projektantem.
- Jak kolor może poprawić twoją stronę internetową i tożsamość marki
Kiedy myślisz o Coca-Coli, co jest pierwszą rzeczą, która pojawia się w twoim umyśle?
Wtedy może pojawić się obraz kultowego czerwonego logo coli.
Trudno myśleć o Coca-Coli, nie widząc koloru czerwonego. Kolor czerwony jest tak samo częścią Coca-Coli, jak jego słynnej sody.
Czy wiesz, że decyzja Coca-Coli o zastosowaniu czerwieni, ponieważ kolor ich marki nie była przypadkowa?
Kolor czerwony służy dwóm kluczowym celom:
– Czerwony samochód strażacki pozwala Coca-Coli wyróżniać się na tle konkurencji na półkach sklepowych; i
– Każdy kolor ma inne uczucia lub emocje. Kiedy ludzie widzą kolor czerwony, wywołuje reakcje emocjonalne, takie jak podniecenie, śmiałość, miłość i pasja. Takie są właśnie odczucia, które Coca-Cola chce, abyś skojarzył się z jej napojem.
Źródło: us.coca-cola.com
Wybierając odpowiedni kolor dla swojej witryny, robisz o wiele więcej niż tylko sprawia, że wygląda atrakcyjnie – tworzysz niezapomnianą markę.
85% kupujących uważa kolor za główny powód, dla którego kupuje dany produkt.
80% wzrost rozpoznawalności marki przy użyciu koloru. Rozpoznawanie marki bezpośrednio łączy się z zaufaniem konsumentów.
Do tej pory powinieneś myśleć: „Wow, kolor jest jak magia! Dlaczego więcej osób nie używa go na swoją korzyść? ”
Cóż, ponieważ większość ludzi nie wie jak.
- Trzy sposoby do prawidłowego używania kolorów przy tworzeniu Twojej strony internetowej
Podczas projektowania witryny należy wziąć pod uwagę 3 główne kolory:
– Wybór dominującego koloru jako koloru Twojej marki
– Wybierając 1 do 2 kolorów akcentu, aby stworzyć schemat kolorów dla swojej witryny
– Wybór koloru tła, aby zakończyć projekt
I to wszystko, niżej przybliżymy po krótce jakie kolory wybrać.
2.1 Wybierz swój dominujący kolor
Dominującym kolorem jest to kolor Twojej marki – jak czerwony samochód strażacki dla Coca-Coli.
Ten kolor pomoże wydobyć pewne emocje lub uczucia, gdy ludzie pojawią się na Twojej stronie – podobnie jak pasja, podniecenie, śmiałość i miłość do coli. To kolor, który chcesz, aby Twoi odbiorcy pamiętali, kiedy myślą o Tobie.
Jeśli masz już logo, upewnij się, że jeden z podstawowych kolorów logo używa dominującego koloru (jeśli nie wiesz, jak stworzyć dobre logo, skontaktuj się z nami).
Jeśli jednak nie masz jeszcze na myśli dominującego koloru marki, wybierz jeden z nich:
– Duże firmy nie wybierają przypadkowo kolorów swojej marki. Zostały strategicznie wybrane przez sztab profesjonalnych projektantów stron internetowych.
– Różne kolory mają zdolność przyciągania określonych rodzajów kupujących, a nawet mogą zmieniać zachowania konsumentów.
– Możesz również użyć różnych kolorów na swoją korzyść, aby przyciągnąć pożądanego klienta.
2.2 Wybierz swój akcentowy kolor
– Nudne jest mieć tylko jeden kolor w całej witrynie. Aby twój projekt był bardziej interesujący (i profesjonalny), potrzebujesz akcentujących kolorów, aby wyróżnić godne uwagi części witryny, takie jak cytaty, przyciski lub napisy.
Mieszanie i dopasowywanie kolorów w rzeczywistości przeraża wielu ludzi, ponieważ nie zawsze łatwo lub intuicyjnie jest stwierdzić, które kolory dobrze się ze sobą łączą bez dobrego zrozumienia teorii kolorów i wielu prób i błędów.
– Jak używać kolorów akcentu na swojej stronie internetowej?
Gdy już masz uzupełniające się kolory akcentów, możesz ich użyć, aby wyróżnić dodatkowe informacje na swoich stronach internetowych.
Są to treści / elementy, które nie są głównymi punktami na Twojej stronie, ale nadal chcesz je wyróżniać. Mogą to być na przykład napisy, dodatkowe przyciski, pola informacyjne, kolor tła itp.
Spróbuj ograniczyć się do 1 lub 2 kolorów akcentu. Jeśli jest zbyt wiele kolorów akcentu, utworzą one zbyt wiele punktów centralnych, które mogą wprowadzić gości w błąd.
2.3 Wybierz kolor tła swojej witryny
Jak wybrać kolor tła strony internetowej Czy kiedykolwiek wcześniej malowałeś dom?
Jeśli tak, prawdopodobnie będziesz miał doświadczenie w doborze koloru ściany – i będziesz wiedział, że wybór odpowiedniego koloru ściany może być wyzwaniem.
Chcesz, aby kolor ściany sprawił, że pomieszczenie będzie wygodne. Kolor powinien być wystarczająco kojący, abyś mógł spędzać godziny w pokoju, nie przytłaczając go kolorem.
Jednocześnie nie chcesz, aby kolor był tak nudny, że pokój wydaje się całkowicie sterylny.
Wybór koloru tła jest w rzeczywistości bardzo podobny do wyboru koloru farby ściennej!
Chcesz, aby odwiedzający Twoją witrynę czuli się komfortowo podczas przeglądania witryny. Nie chcesz denerwować użytkowników ani utrudniać wchłaniania treści za pomocą zbyt odważnych lub jasnych kolorów tła. Jednocześnie nie chcesz, aby Twoja witryna była tak bez wyrazu, że oczy odbiorców po prostu chcą jak najszybciej od niej uciec.
Na przykład w sklepie z odzieżą możesz użyć odważnych kolorów, aby przyciągnąć kupujących do regałów z ubraniami. Chcesz, aby kolor ściany kontrastował z półkami na towary, aby kupujący mogli od razu wiedzieć, gdzie szukać, gdy wejdą do sklepu. Tak samo jest ze stronami internetowymi musisz dopasować kolory tak aby treść i wygląd strony współgrał z tłem Twojej strony.